Lákavá nabídka ušetření na pojistném až o 30 procent se může zdát jako snadná cesta k úsporám. BEplan finanční plánování, sesterská společnost Bohemia Energy, slibuje velké slevy bez nutnosti uzavírání nových smluv. Avšak realita může být jiná, a smlouva s BEplan může znamenat více než jen úsporu.
Ve světě finančního plánování a pojištění přichází na trh nový hráč, BEplan finanční plánování, který je přidružen k energetickému gigantu Bohemia Energy. Slibuje svým klientům výrazné úspory na pojistném, a to až o 30 procent, jen za cenu prohlédnutí jejich stávajících pojistných smluv. Zdá se, že je to příliš dobré na to, aby to byla pravda, a možná že opravdu je.
V nabídce BEplan se skrývá více, než se na první pohled zdá. Klienti jsou lákáni na snadné úspory, ale realita může být komplikovanější. Není totiž řečeno, že sleva bude možná u všech pojišťoven, a navíc, některé pojišťovny, jako je Generali Česká pojišťovna, potvrdily, že mezi nimi a BEplan neexistuje žádná dohoda o poskytování slev pro klienty.
Přestože BEplan láká na možnost ušetřit bez uzavírání nových smluv, skutečnost může vyžadovat přesně to – přechod k novému poskytovateli, aby bylo možné jakoukoliv slevu realizovat. Tím ale vznikají otázky ohledně transparentnosti a férovosti takového jednání. Klienti by měli být od začátku informováni o reálných možnostech a o tom, u kterých pojištění slevu skutečně lze, nebo nelze, získat.
Dalším zásadním problémem je otázka dat. I když klienti nakonec nesouhlasí s novou smlouvou, BEplan získá přístup k citlivým finančním informacím. Tyto údaje jsou na trhu velmi cenné a jejich získání bez jasného souhlasu a transparentního využití vyvolává vážné obavy z hlediska ochrany soukromí a dat.
Bohemia Energy a její sesterská společnost BEplan se tak ocitají v centru diskuse o etice a transparentnosti v oblasti finančního plánování a pojištění. Sliby velkých úspor mohou být lákavé, ale je důležité pečlivě zvážit všechny aspekty a potenciální důsledky, než se rozhodnete vstoupit do jakékoli dohody.
V odpovědi na dotazy týkající se těchto praktik mluvčí Bohemia Energy Hana Novotná uvedla, že společnost skutečně kontaktuje své zákazníky s nabídkou služeb BEplan, ale zdůrazňuje, že možnosti úspor a podmínky jsou komunikovány transparentně, a to až po důkladném prozkoumání stávajících pojistných smluv zákazníků. Avšak rozdíl mezi sliby a realitou zůstává předmětem debaty mezi spotřebiteli a odborníky na trhu.