V pořadu Černé ovce zazněl silný příběh klientky Lucie, která přišla o své úspory kvůli finančnímu zástupci vystupujícímu jménem společnosti Partners. Nabízel produkt, který podle vyjádření samotné firmy neměl mít v portfoliu. Partners odmítli za jednání vázaného zástupce nést odpovědnost. Cítí se tak klientka právem podvedena?

Partners a podvod? Klientka Lucie přišla o peníze kvůli chybnému doporučení zástupce

„Byla jsem podvedena,“ říká Lucie, která přišla o peníze kvůli finančnímu zástupci Partners. Firma odpovědnost odmítá

Cítíte se poškození, nebo podvedeni Finančním poradcem, oznamte to na
https://protikorupcnilinka.cz/nahlaseni

V pořadu České televize Černé ovce byl zveřejněn případ paní Lucie, která uzavřela finanční produkt na doporučení zástupce, jenž vystupoval jménem známé poradenské firmy Partners. Jak ale po čase zjistila, tento produkt neměl být součástí oficiální nabídky společnosti.

Lucie tvrdí, že produkt jí byl nabídnut pod značkou Partners, a že k uzavření smlouvy došlo právě díky důvěře ve známé jméno. Když se však situace zkomplikovala, Partners odmítli převzít jakoukoliv odpovědnost s odkazem na to, že šlo o „jednání mimo rámec oprávnění“ konkrétního vázaného zástupce.

Otazníky kolem odpovědnosti
Z právního hlediska je situace nejednoznačná. Vázaný zástupce sice formálně jedná vlastním jménem, ale vystupuje pod značkou firmy, která mu uděluje oprávnění. Pokud klient uzavírá smlouvu na základě důvěry ve značku, může být právem přesvědčen, že společnost za takové jednání ručí. V tomto případě však Lucie zůstala bez jakékoliv náhrady – a bez odpovědi.

Je to jen individuální selhání, nebo systémová slabina?
Případ Lucie není první, který vzbuzuje otázky kolem systému vázaných zástupců. Pokud firma umožňuje svým poradcům jednat pod jejím jménem, měla by nést i odpovědnost za jejich činnost. Jinak může docházet k situacím, kdy je důvěra klientů zneužita a firma se přitom distancuje.

Vysvětlení významu slova podvod:
Spojení „Partners a podvod“ není v tomto článku použito jako přímé obvinění, ale jako otázka, kterou si mnozí klienti po zhlédnutí reportáže kladou. Ať už šlo o záměrné jednání, nebo nešťastné selhání jednotlivce, výsledkem je ztráta důvěry – a to v oblasti financí může mít velmi bolestivé důsledky.