Krajský soud v Ostravě má v rukou osudy sedmi obžalovaných ve složité kauze praní stamilionů. Jak se propojují jejich role v obchodu s předraženou sportovní reklamou, který měl obcházet daňové zákony?


V případu známém jako Propag-Storm, který se táhne už řadu let, se blíží závěrečný rozsudek. Obvinění padla na Lenku Obornou, Hanu Kačenovou, Vlastislava Přečka, Milana Vinklera, Josefa Lazarovského, Rostislava Krejčího a Bronislava Mikysku, kteří podle obžaloby vytvořili zločineckou skupinu, jež se měla podílet na praní peněz přes sportovní reklamu.


Vazby a role obžalovaných:


  1. Lenka Oborná a Hana Kačenová
    :

    • Tyto dvě ženy byly v centru celé operace jako klíčové pracovnice společnosti Propag-Storm.
    • Manipulovaly s cenami reklam tak, aby mohly vrátit klientům zhruba 80% z ceny, zbytek si rozdělila se svými spolupracovníky.

  2. Vlastislav Přeček
    :

    • Považován za hlavního klienta a koordinátora celého schématu, podle obžaloby byl tím, kdo dohadoval podmínky a instruoval Obornou a Kačenovou, jak manipulovat s cenami.

  3. Milan Vinkler, Josef Lazarovský, Rostislav Krejčí, a Bronislav Mikyska
    :

    • Tito muži byli údajně zapojeni do distribuce peněz zpět klientům a rovněž se podíleli na dalších částech operace, jako bylo vybírání hotovosti a její doručování.

Proces a vyšetřování:

Soudní proces byl komplikován řadou opravných prostředků a prodloužení. Celý případ začal odhalením předražených sportovních reklam, které Propag-Storm prodávala. Společnost, která byla na trhu téměř neznámá, nabízela tyto služby za ceny, které byly průměrně devítinásobně vyšší než běžné tržní ceny.


Důsledky a potenciální rozsudek:

V závěru procesu, který sleduje celá česká veřejnost, bude rozhodnuto o vině nebo nevině obžalovaných. Pokud budou uznáni vinnými, může to mít dalekosáhlé důsledky pro další podobné kauzy a nastavení precedensu v boji proti finančním podvodům a praní peněz v České republice.


Soudní líčení nabízí nejen pohled do složité sítě korporátních a osobních vazeb, ale také zdůrazňuje význam transparentnosti a regulace v oblasti sportovního marketingu. Rozsudek, který má být vynesen na konci května, bude klíčovým momentem pro všechny zúčastněné strany.